محبوب‌ ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب‌ ترین گیاهان آپارتمانی

از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی چه می دانید؟

«محبوب ترین گیاه آپارتمانی» چه نام هایی به ذهن شما می آورد؟ احتمالا بسیاری از ما، چند گیاه کمتر از انگشتان دست می‌شناسیم؛ مثل کاکتوس یا دیفن باخیا که در خانه ی بسیاری از ما هم پیدا می شود. اما می‌خواهیم در این مقاله به شما بگوییم تنوع گیاهان آپارتمانی خیلی بیشتر از این هاست حتی بیشتر از نمونه‌ های نسبتا نام آشنایی مثل حسن یوسف، شفلرا و سیکاس. با اینکه خرید گل و گیاهان آپارتمانی، ترفندهای خاص خودش را دارد؛ اما مهمتر این است که اسامی آن ها را بدانید و شناخت اولیه از آن ها داشته باشید. در این مقاله می‌ خواهیم تعدادی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی در جهان را به شما معرفی کنیم.

آپارتمان بی نور من گیاه می خواد چیکار؟

باغچه ندارید؟ حیاط دلباز چطور؟ حتما اتاقتان هم نورگیر نیست؟ نگران نباشید گیاهانی که می خواهیم به شما پیشنهاد دهیم ما مهربان تر از آن چیزی هستند که فکر کنید. حتما با خودتان می گویید، من که دست خوبی در پرورش گل و گیاه خانگی ندارم و هربار که گل می خرم فقط گلدان خالی اش برایم می ماند و یه عالمه نگاه حسرت. تازه مگر می‌شود گل و گیاه را در این آپارتمان های کوچک و بدون نور نگه داشت؟ آنها یک فضای و سیع و آزاد برای رشد می خواهند، و با این فکرها کلا قید پرورش گل و گیاه را می زنید و تصمیم می‌گیرید که برای همیشه حس طبیعت‌دوستی خودتان را سرکوب کنید و بی خیال همه ی دکورهای مدرن شوید.

اما به نظرم انقدر زود تسلیم نشوید؛ برای تغییر فضای کم نور و بی روح اتاقتان این موجودات زنده سبزرنگ بهترین گزینه هستند. اینجا لیستی بلندبالا از گیاهان زیبا و مقاوم جمع آوری کرده ایم که بدون ذره ای بدقلقی حتی در غار هم دوام می آورند. اگر به دنبال راهی هستید تا مثل یک باغبان متخصص گل های آپارتمانی را با طراوت نگه دارید، ما این گیاهان آپارتمانی را پیشنهاد می دهیم که برای زندگی می جنگند و انقدر نازنین هستند که حتی در فضاهای کوچک نه تنها باطراوت می مانند بلکه شکوفه هم می دهند. این گیاهان آپارتمانی دقیقا همان چیزی هستند که شما می خواهید.

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – 1) گیاه آپارتمانی زامیوکالکاس

زامیوفولیا یا ZZ Plant آنقدر قشنگ رشد می کند و سریع تکثیر می شود که فکر کنم بعد از زمانی کوتاهی یک اتاق باید به او اختصاص دهید! کارشناسان گیاهان خانگی و آپارتمانی نقل قولی دارند که این گیاه مرگ ندارد و تا آخرین روزی که شما آنها را بخواهید، سبز و سلامت باقی می مانند و کنارتان هستند. زامیوکالکاس در نگهداری کم آپشن ولی در طراوت دهی فول آپشن است. سه بار در ماه نیاز به آبیاری دارد. با نور کم کاملا سازگار است و هیچ گونه آفات و حشراتی به خود جلب نمی کند. دیگر از یک گیاه چه توقعی می‌توان داشت؟ این گیاه دوست دارد همیشه در کنارتان باشد!

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – 2) گیاه هوازی تیلاندسیا (Tillandsia)

گیاهان هوازی که به نام تیلاندسیا نیز شناخته می‌شوند، خیلی خاص و جذاب هستند. آنها به خاک و آب نیاز ندارند. استقلال این این گیاه حیرت آور است. بله، خلقت بی نظیری دارد، بدون خاک رشد می‌کند و مواد مغذی خود را از هوای اطرافش می‌گیرد. با کمترین سیستم ریشه دهی ادامه حیات می دهد و با بیش از 500 نوع گونه متنوع، یک جورایی با طبیعت برای بقا لابی کرده اند. آنها حتی به نور زیاد هم نیاز ندارند و نور چراغ های خانه برای رشدشان کافی است. اگر احساس کردید خشک شده، فقط کمی با آبپاش مرطوبش کنید. آنها را می توانید درون یک گل آویز زیبا از سقف آویزان یا به دیوار نصب کنید. با این طراحی دکور بی نظیر همه به سلیقه شما حسادت خواهند کرد.

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – 3) گیاه عنکبوتی (Spider plant)

گیاه عنکبوتی که به گیاه گندمی هم معروف است یکی از گزینه های بالقوه برای انتخاب گل و گیاه در فضای داخلی آپارتمان ها به شمار می آید. حتی اگر تمام هفته را سفر بروید و spider plant را به کسی نسپارید، این گیاه مظلوم تر از آنست که شما را بخاطر نادیده گرفتنش تنبیه کند یا خودش را برایتان بگیرد. گیاه عنکبوتی به سرعت رشد می کند و نقش مهمی در تصفیه هوا دارد. کوچولو، نقلی و خیلی هم زیباست. قرار گرفتن در زیر نور کم و غیرمستقیم شرایطی کافی برای رشد اوست. این گیاه با سازگاری اعجاب انگیزش گزینه ای مناسب برای کسانی است که فکر می کنند توانایی خوبی در پرورش گل ندارند و یا برای اولین بار می خواهند تجربه ی یک نگهداری از گیاهان خانگی را داشته باشند.

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – 4) گیاه مونسترا یا برگ انجیری (Monstera Deliclosa)

این گیاه به برگ های پهن با شیارهای متقارنش معروف است. مونسترا بومی مناطق گرمسیری است. جسورانه در آپارتمان رشد می کند و با زیبایی چشم نوازش منظره ی خارق العاده ای به نمایش می گذارد. مجموعه برگ انجیری ها انقدر قوی هستند که هر نوع نوری را برای حفظ طراوتشان تحمل می کنند و حتی نور مهتابی را هم دوست دارند. اینطور می گویند که مونسترا باید به طور منظم آبیاری شود؛ اما هر از گاهی هم اگر آبدهی فراموش شود زیاد سخت نمی‌گیرد. توصیه ای به تازه عروس ها هم داشته باشیم؛ منزلتان با این گیاه خیلی لوکس و شیک می شود. 

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – 5) مارانتا لوکونورا (Maranta Leuconeura)

رگه های قرمز برجسته بر روی برگ های نرم و سبز رنگ مارانتا لوکونورا رؤیای هر هنردوستی را به حقیقت تبدیل می کند. شما برای نگهداری این گل به زحمت خاصی نمی افتید. این گیاه کاملا مناسب فضای آپارتمان است. بهتر است که در معرض نور غیرمستقیم قرار بگیرد. به صورت منظم آبیاری و هفته ای یکبار هم برگ هایش اسپری شوند. آنها می توانند تا مدت زیادی بدون نور هم طراوت خود را حفظ کنند.

 

0 دیدگاه

    اولین نفری باشید که برای مقاله "محبوب‌ ترین گیاهان آپارتمانی" نظر ثبت کرده است.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.